December 2011 |
|
Jeneverkraam van stewards op grote markt: Vervolg. Onterecht verliezen is niet plezant, jenever of gluhwein drinken is dat wel: Het grote vuur, genoeg drank en warme zokken ... gezelligheid troef. Hieronder kan je nog enkele sfeerbeelden vinden:
Voor al de foto's van zondagavond moet je HIER klikken. P.S.: De kraam van de stewards staat er nog tot 7 januari. Tot daar! |
|
Cursus scheidsrechter Ofschoon KV Turnhout met zeven aangesloten scheidsrechters het minimale quotum overschrijdt willen we toch graag een warme oproep doen aan de leden en sympathisanten van KV Turnhout om zich te melden als kandidaat scheidsrechter. Heel specifiek richten we ons tot onze spelers in de categorie vanaf 15 jaar tot 21 jaar, jongeren die heel makkelijk het voetballen kunnen combineren met de hobby van scheidsrechter en daarbij ver kunnen doorgroeien in de arbitrage. Scheidsrechter zijn kan inderdaad gecombineerd worden met voetballen, vermits de spelers zelf mogen aangeven wanneer zij beschikbaar zijn. Een hobby van scheidsrechter levert bovendien nog een leuke bijverdienste op en met een scheidsrechterkaart heeft men gratis toegang tot alle Belgische voetbalstadia. De cursus start dus op maandag 9 januari 2012 om 19,30 uur in Sporthal Technico, Smiskensstraat 45, Turnhout. Informatie kan bekomen worden bij de verantwoordelijke opleider Guido Nuyens, tel. 014/63.45.69 of 0474/91.26.96. Supporters die zich eventueel geroepen voelen en nog niet aangesloten bij de KBVB worden gevraagd als club KV Turnhout op te geven. |
|
Jeneverkraam van stewards op grote markt Dit van 15 december to 7 januari. Voor een uitgebreide keuze aan jenervertjes, of iets anders ben je altijd welkom. Ook om het laatste nieuws te vernemen tijdens de winterstop. Tip voor de supporters: Na de laatste wedstrijd voor de winterstop, Diegem - KVT, zullen zowel de spelers, trainers en begeleiders zich 's avond naar onze kraam komen. Een ideale gelegenheid om nog eens gezellig bij te praten! Tot dan! |
|
KVT - Zaventem: Trainers aan het woord We hadden hier ook problemen mee en slikten meteen 2 doelpunten. Hierbij gingen we iets te veel individueel in de fout en waren soms wat ongelukkig. Zeker de tweede goal. Maar op dat moment speelden we niet mee. KVT stond dan ook verdiend voor na 20 min. Dan ontsnappen we aan de nederlaag bij die kans van Traore die alleen voor de keeper komt. Dat was het keerpunt van de match. Jammer dat we dan niet snel de 2-1 kunnen maken: 2 keer op de paal, eerst via de penalty en daarna via Ouahabi. Tijdens de rust heb ik aangegeven: Ofwel laten we ons afmaken (en een ploeg met kwaliteiten van KVT kan dat), ofwel tonen we karakter en spelen we voor wat we waard zijn. Dat hebben de spelers dan ook gedaan. Na de rust waren de eerste twee kansen wel voor KVT, maar daarna scoren we 2 keer verdiend. OK, dan staan we op 2-2 en valt 20 min. voor het einde de 3-2. Dan weet je als trainer dat je alles of niets moet spelen. Deze keer viel het mee en nemen we een punt mee naar huis. We gaan dus met 3 man vanachter spelen en scoren snel de 3-3. We hadden dan terug met 4 vanachter kunnen gaan staan, maar daar het ik geen spelers meer voor, dus deden we gewoon zo voort. KVT kan het ons dan de laatste minuten nog moeilijk maken, maar als je de ganse match bekijkt was een gelijkspel billijk. Ik ben vandaag een tevreden trainer." Bij de 3-2 had ik al het gevoel dat het nog niet voldoende was. Je voelde dat Zaventem nog terug kon komen. Zaventem heeft veel grote spelers in de ploeg en dat is voor ons een probleem. We hebben een jonge, maar ook kleine ploeg. De positiewissel van Mauro (aanvallend) en Mantas (naast Tom) was goed gelukt. Zeker het eerste half uur was zeer goed. Ik wou op de centrale positie eens "power" hebben. Mantas is een ander type speler. Mantas is beter in de opbouw en we misten kracht op die positie. Mauro moest vandaag dia "power" brengen. (Tom De Cock bevestigt dat hij deze opstelling niet verwacht had en dat zij moeilijk een antwoord hierop vonden.) Zaventem had geen grip op Mauro en KVT kon zo 2-0 voorkomen. Halverwege de tweede helft viel Mantas jammer genoeg wat terug. Ik had de ploeg liever zo gelaten maar uiteindelijk heb ik toch gewisseld met Jorne. Jorne heeft het vandaag niet makkelijk gehad, maar al bij al heb ik vadaag een goede match gezien. Hoewel het gelijkspel juist is, laten vandaag toch wel punten liggen. Als je mee wil doen aan de top moet je winnen. Toch voelde vandaag niet aan als 'verlies', vorige week wel. Vandaag was Zaventem even goed als ons." |
Copyright © 2011 - Koninklijke Voetbalvereniging Turnhout