|
|
Kort
nieuws
De KBVB heeft beslist dat er maar 1 rechtstreekse daler is in tweede. De voorlaatste en de derde laatste van de rangschikking gaan naar de eindronde voor behoud. Concreet wil dit zeggen dat de 16de plaats goed is voor behoud. KVT staat momenteel 18de.
Normaliter is er geen probleem voor KVT om een licentie te bekomen.
|
Geert Broeckaert: "We wisten dat het hier moeilijk ging worden met het kleine veld. Zo lang het 0-0 blijft, is het voor ons niet gemakkelijk. De eerste helft hadden we een paar kansen die we niet verzilveren. Net voor de rust krijgt Turnhout dan twee mogelijkheden.
Tijdens de tweede helft zag je dat we op woensdagen gespeeld hebben. We mogen dan wel een profploeg zijn maar dat laat zich voelen.
We zijn uiteraard ontgoocheld. We moeten het van combinatiespel en ruimte hebben. In tweede klasse kom je dan dergelijke velden tegen die dat niet toelaten. Turnhout heeft goed verdedigd.
Als we op kop willen blijven dan moeten we volgende week winnen van United.
"
|
Luc Beyens: "Moesten we gered zijn, dan zou deze uitslag goed zijn. Wij hebben de kansen gehad maar zij ook. Het verschil tussen de kop en de staart in tweede is niet groot.
Je mag niet vergeten dat we 3 à 4 vaste waarden missen. Het probleem blijft de spits. Ik wil niemand iets verwijten maar spits ben je van nature. Je kan geen middenvelders omvormen.
Thiam? Die heeft zich terug aangeboden. Maar hij zal keihard moeten werken op training en bij de reserven er kop en schouder bovenuitsteken alvorens hij nog een kans krijgt.
Ngon? Ik denk dat het verstandiger is om geen risico te nemen tegen Lierse en hem dan voor de rest van het seizoen te missen. We zullen hem nog nodig hebben.
"
|
Voor de wedstrijd Lierse-KVT op zaterdag 3 april 2010 om 20.00u. geldt een combiregeling. D.w.z. dat supporters van KVT enkel kaarten kunnen kopen in voorverkoop en enkel met de bus tot aan het stadion in Lier kunnen geraken.
Er zijn twee voorverkopen voorzien:
- Zaterdag 27 maart 2010 na de wedstrijd tegen Bergen in de kantine
- Woensdag 31 maart 2010 van 18.00u tot 19.00u. op de Leemshoeve
|
De prijs is € 21,00 (€ 11,00 voor het ticket en € 10,00 voor de bus).
De politie benadrukt dat er enkel met door de club ingelegde bussen zal mogen gereisd worden. In Lier blijven de loketten dicht.
De opstapplaats(en) voor de bus is (zijn) momenteel nog niet bekend maar dit zal zaterdag bekend gemaakt worden. Idem dito voor het vertrekuur. Gezien het maar om een beperkt aantal kaarten gaat, is snel zijn de boodschap.
|
Kort
nieuws
Voor de wedstrijd tegen Lierse zal een combiregeling gelden. Meer details volgen.
In de laatste vijf wedstrijden pakte KVT maar 1 gele kaart. Die was dan nog voor Noyen die iets te uitbundig zijn doelpunt vierde. Zijn we te braaf geworden of is er angst voor een derde gele kaart bij heel wat spelers?
|
Meeknokken voor het behoud van KV Turnhout! |
Het was een moeilijk seizoen en het seizoenseinde voor KV Turnhout is dat des te meer. Financieel leek het een onmogelijke opdracht, maar in maart 2010 staat de club er nog steeds en is zo goed als zeker van het verkrijgen van de licentie. Andere, grote clubs, zijn daar niet zo zeker van.
Sportief ging het goed, tot de laatste weken. Uitgezonderd de wedstrijd tegen Antwerp, was er haast geen puntenwinst. Nog zaterdag jl. op Wetteren was KV Turnhout veruit de beste ploeg, maar Wetteren won.
Er gebeuren vreemde dingen in tweede nationale, want ploegen die weinig of geen indruk lieten, halen punten binnen.
Men zou er ontmoedigd door geraken, maar juist dat moet voorkomen worden. Niemand, ook de spelers niet, mogen hun kopjes laten hangen. Want het kan nog, er zijn nog 21 punten te verdienen en er staan nog heel wat rechtstreekse confrontaties op het programma.
|
KV Turnhout wil het behoud in tweede nationale. Daarom deze oproep om met gans de regio achter de blauwwitten te staan. Niet enkel door er interesse voor te betonen, ook door er bij te zijn en het team aan te moedigen. Nu zaterdag bijvoorbeeld, wanneer om 20 uur de wedstrijd KV Turnhout-Bergen gespeeld wordt. Bergen is nog steeds een der drie grote titelkandidaten, staat één puntje achter op Lierse. Maar Lierse is volgend weekend vrij wat betekent dat indien Bergen wint het terug aan de leiding zal staan. Spanning zal er dus meer dan voldoende zijn zaterdag in het stadspark. Wie weet komen Liersesupporters daarbij Turnhout niet aanmoedigen? Op Bergen won KV met 1-2, waarom nu niet?
Dit is een oproep aan iedereen om er zaterdag bij te zijn, de spelers te steunen en te motiveren. Supporter ben je vooral als het moeilijk gaat.
Marcel Hendrickx
Voorzitter
|
Franky Van der Elst: "Ik ben blij met deze 2-4 overwinning. Een verdiende overwinning. We namen vanaf het begin het initiatief. We kregen snel een kanns via Vanaken. We bleven het initiatief nemen . Uit een stilstaande fase volgt dan de 0-1. Een terechte voorsprong bij de rust.
De tweede helft was goed tot we onnodig ver ingooien. Ik had gevraagd om dit zeker niet te doen ondanks het kleine veld. Onze organisatie was weg en Turnnhout kon profiteren om gelijk te maken. Tot dan had Turnhout geen enkele kans gehad.
Gelukkig komen we dan opnieuw via een hoekschop terug voor. Dat moesten we kunnen vasthouden. Dan volgt de 2-2 en stoppen we plots met voetballen. Alles was te overhaast.
Met een prachtig verrassend schot zetten we dat dan recht. We hebben het ons onnodig moeilijk gemaakt."
"
|
Luc Beyens: "De eerste helft hebben we veel te weinig vooruit gevoetbald. De verdediging was zeer goed. Als United kampioen speelt dan blijven wij zeker in tweede. Het was niet slecht tegen een titelkandidaat.
We wilden meer drang naar voor. Daarom heb ik De Schutter vervangen. Nadat Da Silva knap binnentrapte, speelden we goed.
Voor het tweede doelpunt was er een overduidelijke fout op Boeckx die niet gefloten werd. Ik vond de scheidsrechter vaak in ons nadeel fluiten.
Ik vond United ook zeer onsportief toen ze de bal niet teruggaven nadat De Schutter hem had buitengetrapt.
Zolang de klok tikt blijven we kans hebben om het behoud te verzekeren.
"
|
Kort
nieuws
Na de wedstrijd tegen United bereikte ons het bericht dat Tom Proost een scheenbeenbreuk heeft opgelopen. Van hieruit wensen we Tom veel beterschap toe.
Mauro een voetbeentje gebroken, Ngon een spierscheur, Proost een scheenbeenbreuk en laat ons daar Tom Moons nog bijvoegen dan heeft KVT momenteel wel veel tegenslag. Het zijn stuk voor stuk spelers die een basisplaats zouden hebben mochten ze geen kwetsuur hebben opgelopen en spelers die nu voor weken (en sommigen zelfs maanden) moeten gemist worden.
|

Ven steekt de handen in de lucht. Loyens heeft net de gelijkmaker tegen de netten geprikt. |

Kielse rat Roy Mauro was ontegensprekelijk één van dé uitblinkers. De jonge speler heeft bij KVT nog geen slechte match gespeeld. |

Een keerpunt in de match. De Antwerpse debutant Jef Vogels loopt tegen een tweede gele kaart aan en mag gaan douchen. |

De Antwerpaanhang zorgde samen met de KVT-supporters voor de goede sfeer. Zo moest het altijd zijn. |

Turnhout viert. Het was van de overwinning tegen Lierse geleden dat de winst werd behaald in het Stadsparkstadion. |
Colin Andrews: "Na 1 à 2 minuten konden we al achterstaan. Daarna komen we goed in de wedstrijd en scoren we. We hebben de bal niet snel genoeg laten gaan in de eerste helft.
Keerpunt was de tweede gele kaart van Vogels. We waren gekomen om vrank en vrij te voetballen maar met respect voor Turnhout. Turnhout heeft een andere mentaliteit. De Kempische mentaliteit. Ik ken die want ik heb hier veel gewerkt.
De jonge spelers zijn goed voor de toekomst. We moeten nu de basis leggen. Pelgrims en Put hebben dat goed gedaan.
Na de 2-1 moesten we risico's nemen. Bovendien hebben we geluk gehad dat we geen tweede rood kregen.
Turnhout heeft nu de punten die ze dringend nodig hebben. Turnhout is een club met traditie. De neutrale toeschouwer moet vandaag genoten hebben. Verlies is nooit goed maar we moeten dat relativeren en kalm blijven.
Oris komt van zeer ver terug. Hij heeft goed gespeeld.
"
|
Luc Beyens: "Het was een zeer open wedstrijd. We hebben het even moeilijk gehad. Die vrije trap, daar moet je wat geluk bij hebben. Dat ontbrak de laatste weken.
Ik denk dat Ven deze week de palen gaat afzagen want hij is het beu om altijd het doelhout te treffen.
Het siert Antwerp dat ze open bleven spelen. Daarom waren er in de tweede helft zoveel kansen. Antwerp raakt dan ook de paal. Alweer zo'n kantelmoment.
Ik ben vandaag zo blij als ik woensdag ontgoocheld was. Zo'n zege tegen Antwerp is zeker mooi. Vooral voor de jongens ben ik blij. Ze hebben vandaag gestreden.
De Schutter? We kennen zijn minpunten. Het oogt stuntelig maar je geraakt hem zo maar niet voorbij.
Mauro? Voor Roy moet je vandaag superlatieven gebruiken. Ik wil wel benadrukken dat iedereen vandaag goed was. Of Mauro de Beyens van het huidige Turnhout is? Wel, je kan hem wel een beetje met mij vergelijken (lacht).
"
|
Luc Beyens: “Dit is een serieuze klap. Een wedstrijd die je niet mocht en ook niet kon verliezen. Tja, als je zo'n cadeaus weggeeft, dan blijf je niet in tweede klasse. Geschenkverpakking is in dit geval nog zacht uitgedrukt.
We waren goed begonnen. We scoren snel. Ideaal. Ik voelde gewoon dat Boussu geen goal gemaakt ging krijgen. Iedereen geloofde in de 2-0. |
Tijdens de rust waren de spelers zwaar aangeslagen. Ze moeten zo hard strijden en dan geven we het weg.
In de tweede helft treft Ven nog maar eens de lat. De Schutter begint te dribbelen als Loyens aan de kant staat. Iets wat niet verstandig was. Zo komen we nog achter.
Dit is enorm pijnlijk. Er zijn natuurlijk nog tien matchen. Echte mannen zetten zich hierover en strijden verder. Ik zal voorop gaan in die strijd."
|
2/3 van de competitie is voorbij. Voor de tweede keer dit seizoen kan er dus gestemd worden voor de webschoen. Je kan stemmen door je top 3 van spelers te mailen. De eerste krijgt 3 punten, de tweede 2 en de derde 3. Op het einde van het seizoen volgt nog een derde en laatste stembeurt. Daarna is de winnaar van de webschoen gekend.
Info webschoen |
Goed nieuws voor fietsers |
Het feit dat de fietsers hun fiets niet langer dicht bij de inkom van het stadion mochten plaatsen, werd niet door iedereen geapprecieerd. De politie had dit bevel uitgevaardigd uit veiligheidsoverwegingen. Met de poltie werd thans een afspraak gemaakt dat enkel bij risicowedstrijden dit bevel nog geldt. Voor normale competitiewedstrijden kunnen de fietsen terug geplaatst worden zoals vroeger. De club hoopt dat deze regeling ieders voldoening zal wegdragen en dankt de politie voor het begrip. |
Tom Proost: “Een puntje is het het minimum waar we aanspraak op maken” |
Tom Proost: “Een puntje is het minimum waar we aanspraak op maken. We hebben meer en betere kansen gehad dan Dender. Helaas zit het ons de laatste weken niet mee. Zelf kreeg ik in de zestigste minuut een na samenspel met ‘Gust’ (n.v.d.r. Da Silva) een grote kans. Met mijn teen probeerde ik de bal nog in doel te tikken, maar een attente Mollez wist nog redding te brengen.
Alan Ven speelde vandaag zeker geen slechte wedstrijd. Hij staat terug op zijn plaats. Buiten scoren heeft hij zijn taak goed volbracht door de Denderse defensie aan de praat te houden. Met Roy Mauro hebben we een extra aanspeelpunt in het middenveld: een speler die we dit jaar zeker nog goed zullen kunnen gebruiken. |
Ik heb niet het gevoel dat de spelersgroep momenteel bezig is met de plaats waarop we verzeild zijn geraakt in het klassement. We maken ons voorlopig ook niet ongerust, omdat we ongeveer weten wat we kunnen en er nog dertien wedstrijden te spelen zijn. Dat betekent dat we theoretisch nog meer punten kunnen pakken dan we er nu in 24 wedstrijden al hebben verzameld (lacht). Het klassement is zeker nog niet in een definitieve plooi gevallen. Voor KV Turnhout zal het pleit beslecht worden in het rechtstreekse treffen met concurrenten voor het behoud.
Volgende week wacht Waasland. Wat ik mij herinner van de heenronde is dat het één van onze betere wedstrijden was. Ik acht ons zeker niet kansloos. ."
Interview: Wannes Heirman
|
Vital Borkelmans: "In de eerste helft hadden wij een paar kansen, Turnhout raakte de deklat. Het veld was een nadeel voor ons. Het terrein liet niet toe om over de grond te spelen.
Mollez hield ons recht met enkele goede reddingen. In zo'n wedstrijden moet de bal maar eens goed vallen. Turnhout had tegenslag en had moeten winnen op basis van de tweede helft.
Ik kan niet kwaad zijn. We incasseerden weer geen tegengoal. Als je ziet wie er niet bij was, dan moet ik tevreden zijn. De inspiratie in het middenveld ontbrak.
De eindronde? Alles is mogelijk. We spelen nu drie thuiswedstrijden op rij. Eerst tegen United, een ploeg die voor de titel gaat. Als alle spelers terug zijn, zie ik dat wel zitten.
"
|
Luc Beyens: "Vital is tevreden maar ik niet. Op basis van de tweede helft hadden we moeten winnen. Dame Fortuna staat niet aan onze zijde.
Niemand was slecht. Ze hebben alle elf gestreden. Ik moest niemand vervangen. Op het scoren na was alles ok.
In de tweede helft kreeg Dender maar 1 kansje. We zetten Dender onder druk.
Ik ben ook blijgezind omwille van de supporters. Ze stonden achter de ploeg en zo hoort het. De spelers kregen een mooi applaus na de match.
Thiam? Die is niet fit. Hij zal eerst bij de reserven moeten bewijzen dat hij fit is om met het eerste elftal te spelen.
"
|
|