|
|
Jan Boeckx: “Het besef groeit dat we in staat zijn om rond de middenmoot mee te draaien.” |
Jan Boeckx: “Ik kan mij perfect voorstellen dat de supporters niet veel plezier beleefd hebben aan deze wedstrijd. Nochtans heeft het gisteren zeker niet aan onze inzet gelegen. In eerste instantie probeer je zoveel mogelijk voor een voetballende oplossing te kiezen, maar omdat het veld er zo slecht bij lag, moest het allemaal wel op een minder oogstrelende manier.
Tubeke mist een targetman als Jérémy Perbet. Zoveel is duidelijk na de wedstrijd van gisteren. De weinige kansen die ze wisten te creëren, konden onze doelman amper verontrusten. Ook tijdens de verloren wedstrijd uit de heenronde (n.v.d.r., 0-2) wisten ze weinig kansen te creëren. Het grote verschil was dat Perbet er toen nog wel bij was en op zijn eentje de wedstrijd in het voordeel van Tubeke deed kantelen.
|
Ze gaan een moeilijkere tweede seizoenshelft tegemoet. Onze nieuwe trainer heeft het spelsysteem niet echt veranderd. Hij heeft enkel de posities anders ingevuld. Voor mij is er dus eigenlijk weinig veranderd. Een punt halen op Tubeke is op zich geen slechte uitslag.
Nu we een half jaar in tweede nationale meedraaien, groeit het besef dat we in staat zijn om rond de middenmoot mee te draaien. Eigenlijk is het dan niet zo verbazend om te zien dat we nu minder snel tevreden zijn met een punt tegen Tubeke. Ik hoorde gisteren ook dat de supporters ‘voetbal wilden zien’. Ik denk dus dat ook de verwachtingen van de supporters tegenover de ploeg hoger worden. Ik vind dat terecht, zeker na de triestige verplaatsing van gisteren. Volgende week ontmoeten we Eupen. In de heenwedstrijd hadden we aanspraak kunnen maken op een gelijkspel. Ik acht ons dus zeker niet kansloos."
Interview: Wannes Heirman
|
Guy Mamoun Ngon : "Totale controle over de wedstrijd" |
Guy Ngon Mamoun: “Het is niet zozeer het geluk van de dag waardoor we vijf keer wisten te scoren. Het is vooral de sterke organisatie van waaruit we het spel opbouwden, die ons totale controle over de wedstrijd gaf. Bij balverlies werkte de hele ploeg goed samen om zo snel mogelijk de bal te recupereren. Dat is ook precies wat de trainer ons vooraf had gevraagd. Het spel van gisteren was niet vergelijkbaar met de desorganisatie vorige week thuis tegen Boussu Dour.
Misschien dat het voor de supporters langs de kant anders overkwam, maar ik was er redelijk gerust in dat we de wedstrijd tot een goed einde zouden brengen, zelfs nadat Romont voor Ronse de 1-3 op het bord had geprikt. Of ik heb teruggedacht aan Doornik? Niet echt, het grote verschil met die wedstrijd was dat we gisteren vanuit een verankerd geheel speelden. In Doornik hadden we het spel niet of nauwelijks onder controle. Bovendien wist ik dat Ronse achterin ruimte zou laten om op zoek te gaan naar de aansluitingstreffer. Dan komt het er op neer om die open ruimtes te benutten en kansen af te maken. Naar mijn mening hebben we dat gisteren vooral voortreffelijk gedaan.
|
Aan het vierde doelpunt (nvdr, strakke voorzet over de grond van Ngon naar Da Silva) kan je zien dat ik en Augusto elkaar heel gemakkelijk vinden in het spel. We spelen zeer complementair. Ik ben blij dat het de laatste weken wat lukt voor hem, want hij heeft het dit seizoen niet altijd even gemakkelijk gehad. Ik denk dat hij op zijn huidige positie beter uit de voeten kan.
Het klopt dat we een goede zaak doen in het klassement. We staan voorlopig op een tamelijk veilige hoogte met minder wedstrijden gespeeld dan onze rechtstreekse concurrenten. De overwinning tegen Ronse zal echter tot niets gediend hebben als we nu zaterdag verliezen van Tubeke. We hebben de spelers en de capaciteiten om het behoud in tweede te verzekeren. Dat lijkt me duidelijk. Het komt er vanaf nu op aan om voetbal te spelen, vertrouwen te hebben en vooral kalm te blijven.
Of ik verschillen zie tussen Desaeyere en Beyens? Ik zie wel overeenkomsten: het zijn allebei goede trainers en mensen die een duidelijke en correcte visie hebben op het voetbal (lacht). Voor de rest zijn er kleine verschillen, maar niets fundamenteel positief of negatief.
Interview: Wannes Heirman
|

Guy Ngon Mamoun miste een dijk van een kans in het begin van de partij. KVT kwam niet op voorsprong. |

T1 en T2 kijken troosteloos toe tussen de sneeuwvlokken. Even later werd Beyens naar de tribune verwezen. |

Dokter, afgevaardigde, reserven, materiaalmeester,... Iedereen deed zijn best om de lijnen zichtbaar te maken. |

Scheidsrechter Luc Wouters nam de juiste beslissing. In dergelijk weer en op zo'n veld was voetbal onmogelijk. |

De tweede helft was er weinig te zien. Een kerstplaatje einde januari. En, een vierde inhaalmatch. |
Nieuwe aanwinst: Roy Mauro |
Net voor het verstrijken van de transferperiode heeft KVT Roy Mauro weten te strikken.
Mauro komt voor de rest van het seizoen over van Germinal Beerschot. Roy Mauro (° 16/11/1990) kan centraal in de verdediging en als verdedigende middenvelder uitgespeeld worden. Nu Tom Moons voor de rest van het seizoen out is, was dergelijke versterking nodig om voldoende reserve te hebben op die posities.
Roy Mauro speelde enkele matchen in het eerste elftal van de ratten van het Kiel. Hij is 1m93cm groot.
We heten hem van harte welkom bij KVT.
|
Kort
nieuws
Ook de oefenmatch op Hoogstraten, voorzien voor woensdag 20 januari, gaat niet door. Het veld van Hoogstraten zou door de regenval onbespeelbaar zijn. Het is al van 12 december 2009 geleden dat KVT nog een match speelde. Zondag zal er hopelijk, na zes weken, gespeeld worden in Leuven.
Het eerste elftal is woensdag vrij. Donderdag zal er om 17.00u. getraind worden. Zaterdag om 10.00u. volgt dan de laatste training voor de trip naar OHL.
|
Kort
nieuws
Op de infovergadering van zaterdag (zie verder) zal ook trainer Luc Beyens voorgesteld worden. Een eerste contact tussen de T1 en de supporters.
Het eerste elftal traint vrijdag om 17.00u. op de Leemshoeve en zaterdag om 10.00u. in het Stadsparkstadion.
|
Voorzitter Marcel Hendrickx beloofde voor het weekend de naam van de nieuwe T1 van KV Turnhout bekend te maken. Belofte maakt schuld. Op woensdag 13 januari tekende Luc Beyens een overeenkomst voor de rest van dit seizoen.
Luc Beyens (° 27/03/1959) is in voetbalmiddens zeker geen onbekende. In een grijs verleden kwam hij nog twee seizoenen uit voor KFC Turnhout. Beyens werd vooral bekend als speler van het grote Club Brugge (1983-1992). Hij speelde er o.a. met kleppers als Jan Ceulemans, Franky Van der Elst, Foeke Booy, Lorenzo Staelens en Philippe Vande Walle.
|
Beyens speelde ook nog voor Tongeren, Genk en Geel. Hij behaalde twee caps als Rode Duivel (in 1987 in Schotland 2-0 verlies en thuis tegen Luxemburg 3-0 winst).
Als trainer was hij al actief bij KVSK United, KVC Willebroek-Meerhof, Maasmechelen en Veldwezelt. Als trainer van KVSK United en Veldwezelt was hij tegenstander van KV Turnhout.
Beyens zal vanaf vrijdag de trainingen leiden. Wij wensen deze oud-speler van harte welkom in onze club.
Desaeyere vertrekt in het weekend naar Thailand. Ook hem wensen we veel succes met zijn nieuwe uitdaging.
|
KV Turnhout infomeert supporters |
KV Turnhout informeert supporters Het nieuwe bestuur van KV Turnhout wil een open beleid voeren en vooral in nauwe samenwerking met de supporters de club verder uitbouwen.
In dat opzicht wil men de supporters informeren over de huidige stand van zaken in de club, de financiële problematiek en hoe men hoopt hieruit te komen. Het is bovendien de betrachting van de club om alles in het werk te stellen om het behoud in tweede nationale te verzekeren.
Op zaterdag 16 januari a.s. om 10.30u. zal in het Stadsparkstadion een informatievergadering gehouden worden. Alle supporters zijn uitgenodigd.
|
René Desaeyere verlaat KVT voor Muangthong United F.C. |
René Desaeyere verlaat KV Turnhout. De trainer gaat aan de slag in Thailand bij kampioen Muangthong United F.C..
Desaeyere kwam bij KVT in september 2006. Hij verving Luc Leys die na teleurstellende resultaten in het begin van het seizoen de baan ruimde. Met Desaeyere behaalde KVT de titel in derde vorig seizoen.
|
 KVT en Desaeyere zijn in vriendschap uit elkaar gegaan. De trainer had een clausule in zijn contract die hem toeliet om te kunnen vertrekken naar een buitenlandse club.
KVT dankt René Desaeyere voor de jaren dienst bij de club. Er wordt ondertussen naarstig gezocht naar een vervanger.
|
|